Cookies.

Jag. är. så. mätt!

Kände mig inte tillräckligt produktiv idag så jag började diska och fixa här hemma. Efter allt fixande var jag fortfarande inte nöjd så då började jag baka kakor och inte vilka kakor som helst utan... chocolate chip cookies! Hittade ett riktigt bra recept om någon vill testa och det tog 25 min att göra men det är bara för att jag är så jäkla seg och läser allt 10000 ggr för att inte göra fel;)

Det man behöver är:

- 100 g margarin (jag använde vanligt smör, lätta)
- 2/3 dl socker
- ½ tsk vaniljsocker (tog liiite mer för jag älskar vaniljsocker!!!)
- 1 ägg
- 2 dl vetemjöl
- 1 tsk bakpulver
- ½ tsk salt
- 100 g mörk blockchoklad (jag hittade en vanlig chokladkaka från lidl i kylskåpet så det fick det bli!)
(- 20 g hasselnätter om man vill. Jag själv kan inte äta nötter så jag skruntade i dem!)

Gör såhär:
Arbeta smör, socker och vaniljsocker med elvisp i en skål.
Tillsätt ägget och blanda väl.
Blanda mjöl, bakpulver och salt och tillsätt det.
Grovhacka blockchokladen (och hasselnötterna). Rör ner dem i smeten.
ps. jag ville ha chokladkakor med chokladbitar och eftersom det här bara var vanliga kakor med chokladbitar hällde jag i kakopulver i smeten. Jag kör på så mycket choklad som möjligt! ;)

Klicka 1-2 msk smet med ett par centimeters mellanrum på plåtar med bakdduk/bakpapper. Grädda ca 10 minuter. Låt svalna på ugnsgaller.

Huuur lätt som helst och det är nog de godaste kakorna jag har ätit!!! Eftersom jag va lite osmart och insåg att jag inte hade bakpapper hemma EFTER att jag hade blandat ihop allt så tog jag aluminiumfolie med smör på, funkade hur bra som helst!

Efter att ha smakat en kaka när den va varm så la jag in alla i kylen och tro mig, de va mycket godare efter ett tag! Kalla och hårda, mums!


Så här blev mina (gigantiska) kakor! :) Try it! Ni kommer inte ångra er!

 


Kommentarer
Postat av: Jess

Åh dom lät riktigt goda!

2010-09-15 @ 22:39:53
URL: http://jessicasandstrom.blogg.se/
Postat av: Unspoken Message

måste testa, ser ju hur gott som helst ut!

2010-09-15 @ 22:55:15
URL: http://unspokenmessage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0