Vad ska jag göra nu?

Nu har jag slutat skolan! Så skönt med en kort skoldag! Jag ska ju jobba idag så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu eftersom jag inte hinner åka hem innan jobbet. Jag sitter i elevrådsrummet nu och lyssnar på en underbar låt: If Everyone Cared - Nickelback... Jag älskar den, lyssnade mycket på den i sommras!

Jag känner mig trött, kan inte riktigt hålla ögonen öppna men annars är jag faktiskt rätt pigg haha!


Hade biologi idag på morgonen (vi läser om genteknik) och först fick vi en litet häfte som vi skulle fylla i två och två, man skulle låtsas vara ett par som ville adoptera ett barn och så skulle man låtsas att det var år 2050 då de tror att det kommer vara möjligt att "designa" sin bebis. Helt stört! Sen fick vi läsa lite om t.ex. alkoholism, övervikt, manodeprissivitet, osv. och sedan skulle man bestämma om man skulle vilja testa sitt barn innan det var fött, dvs. när man "designar" barnet. Man skulle även säga om man skulle adpotera bort barnet, fortsätta helt opåverkad eller ändra beteendet mot barnet om man fick veta att barnet led av någon sjukdom. Det va en av de sjukaste uppgifterna vi har fått i skolan...!!!
Efter det fick vi se en film som heter Det skräddarsydda barnet som visade hur det kanske kommer vara år 2050. Vi fick se små säckar som såg ut som magar där barnen skulle bildas, hur äckligt som helst! det såg verkligen ut som om man vänt en mage ut och in! Usch usch usch!

Nu ska jag inte skriva nåt mer om det för jag blir själv äcklad när jag tänker på det! haha! ska äta nåt nu...

Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0