London - Day 2

Dag 2 i London började med att pappa kom in och väckte mig kl.08.00!!! Jag vägrade då upp som vanligt och det slutade med att jag lovade att jag skulle vara nere i köket 20 min senare om han kunde lova att inte komma och väcka mig igen! Han lovade och jag sov vidare... kl.09.30 var jag nere i köket;) haha! Vi åt en stoor frukost och gjorde iordning oss och sedan gick vi tunnelbanan. De vi bor hos bor i Ruislip, London och det är inte alls långt från centrala London med tunnelbanan. Vi tog "metropolitan line" till Baker Street för att gå till vaxmuseet!!! Vi fick stå i kö i 35 min vilket inte alls är så farligt eftersom man kan få köa i 2 timmer när det är lov. Det va inte lov i London för de har tydligen sportlov en vecka innan sverige:) Efter att ha köpt biljetterna så började äventyret!

Vi såg alla vaxfigurer och tog mååånga bilder! Sist jag var där fanns det inte så många vaxdockor. Nu finns ju nästan alla kändisar! Britneys nya docka fanns. Den gjordes tydligen nu i januari för att hon har gjort en så otroligt stark comeback:P
Vi köpte biljetter till vaxmuseet och till ett annat museum som heter The London Dungeons... Vaxmuseet var iaf grymt! Vi spenderade ungefär en och en halv timme där.

Efter det så var det off to the next one. Vi tog tunnelbanan till London Bridge för att se museum nr. 2! När vi kom dit så fick vi stå i kö i 45 min men det var så värt det:) Det tog så lång tid eftersom de tog in en grupp i taget och sedan var det som en guidad tour och guiderna var sminkade som riktigt läskiga lik... Först fick man gå in i en källare med en kille som berättade vad som väntade oss och att det bara fanns en väg ut haha! Sedan fick man gå in i en labyrint och där gick vi runt i typ 5 min innan vi hittade ut. Det var roligt att man gick så många tillsammans och det var ju bara turister från olika länder:) Vi var ungefär 15 personer i gruppen. Efter labyrinten fick vi alla gå vidare till nästa del...
Där fick vi veta allt om tortyr och hur de straffade folk förr i tiden som t.ex. genom att rycka ut tungan med en stor tång! :S Tur att man inte levde då säger jag bara!!! Sen var det domstolen! Där bad de några från gruppen att vara med i deras skådespel och pappa fick vara med, han blev tyvärr "guilty as charged" haha! Efter det fick vi gå vidare till nästa guide som berättade om kända mördare som t.ex. Jack the Ripper och Sweeney Todd. Det var riktigt äckligt för alla fick gå in i ett litet rum och sätta sig i sånna stolar som är med i filmen "Sweeney Todd" och för er som har sett filmen så fäller han back stolen i filmen efter att ha mördat så att personen flyger ner i källaren genom en lucka bakom stolen som öppnas. Vi satte oss alltså på stolarna och sedan släcktes ljuset i hela rummet och helt plötsligt lutas alla stolar bakåt! Helt stört! ALLA skrek haha!!! Det var grymt bra gjort:) Efter detta kom vi fram till små båtar som man fick sätta sig i och sedan var det en liten sightseeing tour, vilket var skönt eftersom jag var trött i benen!

Efter museet åkte jag och pappa till Bond Street för att äta lunch. Vi satte oss på en italiensk restaurang och pappa beställde en panini (speciell macka) och jag beställde lax med potatis och majonässås. Det var sjuuukt gott! Sedan gick vi runt och kollade lite i affärerna. Jag hittade ett par vinterskor för 15 pund, vilket är typ 180 kr!!! Galet! Sedan var det bara att åka hem:) Efter middagen såg vi Ocean's 13 and then off to bed!...

...

Pusspuss

Kommentarer
Postat av: Anonym

jääävlar vad seg du är på att uppdatera

2009-03-08 @ 23:36:15
Postat av: Anonym

sluta klaga för fan

2009-03-09 @ 01:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0