Down down down down down...

Som vanligt har jag fastnat för samma låt och denna gång är det ingen stor hit (tror jag iaf inte haha)... det är Space Cowboy - Falling Down!
Lyssna på den innan ni dömmer namnet haha! det gjorde jag först men nu lyssnar jag på den hela tiden;) killen som sjunger ser lite tönting ut men det struntar vi i haha!

Hade en kort dag i skolan idag så det va skönt men jag va ändå sjukt trött! Började dagen med filosofi... jag tycker filosofi är väldigt intressant (det är ju därför jag valde kursen) men när läraren sa att vi aldrig kommer veta om nåt vi diskuterar är rätt eller fel så ville jag nästan gå ut ur klassrummet... jag vet ju att det är hela grejjen med filosofi att det inte finns nåt rätt eller fel men i början är det liiite frustrerande... förhoppningsvis lär jag mig leva med det snart!

Några år sedan läste jag boken Sofie's värld som bara handlade om filosofi och en massa filosofiska frågor... den var bra men jag blir helt psykad av det eftersom det finns så många tolkningar av allt... Vi fick en mening som vi skulle tolka som vi trodde att läraren menade:

"Män får lättare förkylningar än kvinnor"... 
 
Tolkningar:
1. Män har lättare att få en förkylning ---> kvinnor har bättre immunförsvar
2. Män får förkylningar lättare än de får kvinnor ---> suger på att ragga haha!
3. När en man får en  förkylning så är den lättare(/mildare) än när en kvinna får en.



Fråga till er läsare:
Man vet ju inte vad som menas så vad är rätt och vad är fel enligt er?



Pusspuss

Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: ja shit vad seeent!:) jag började i onsdags förra veckan, som alla andra boråsare haha:) vad gör du idag då?

2009-08-25 @ 20:49:19
URL: http://basicbecka.blogg.se/
Postat av: Liuza

Jag har ocksåå philosophy! Fast de MÅSTE man typ ta i vår skola av nån anledning haha, men jag skulle lätt valt de som i-val ananrs :D jaa men gud, de kan va skitfrustrerade :D



sv: hihih jaa :)

2009-08-25 @ 21:28:36
URL: http://liuzaa.blogg.se/
Postat av: Freddie

allt bra?

2009-08-26 @ 10:47:49
URL: http://freddiegigh.blogg.se/
Postat av: Tina

det är bra! själv då? vet inte hur jag ska svara då du inte har nån blogg :P så hoppas du läser det här...

2009-08-26 @ 11:22:47
URL: http://sexlovedrugs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0