Mixed day.

Tjena!

Kan ta och berätta om min dag för den har varit både hemsk och grym! Det började med att jag satte mig på tåget mot märsta eftersom jag jobbar i helenelund och precis innan årstaberg så saktar tåget in.
Alla undrar vad som händer men det verkar vara lugnt för det brukar hända om det är nåt tåg framför som man måste vänta på, brukar ju inte ta så lång tid.
10 min senare
ropar lokföraren ut i högtalarna att det är strömavbrott så vi måste vänta. Då helt plötsligt tar alla av sig jackor och väskor och sätter sig på golvet om de kan och får plats...
20 min senare
ropar hon ut igen att hon måste stänga av tåget helt för att spara på batterier så då kommer de inte kunna ropa ut nåt längre men hon säger även att hon kommer gå igenom tåget och att man kan ställa frågor om man vill. Jag ringer då och meddelar att jag inte kommer hinna till jobbet i tid men att jag inte vet hur lång tid det kommer ta...
10 min senare
kommer hon och då har luften tagit slut i hela tåget, små barn gråter, gamla sitter och klagar och inget händer... Jag hör då hur folk börjar klaga på dålig luft och tillslut övertalar några även lokföraren att det är för dålig luft så hon börjar öppna alla dörrar på hela tåget och sedan ställer hon säg utanför och ringer nån...
5 min senare börjar några gå av tåget för att gå till stationen men lokföraren vägrar släppa förbi dem! Det blir nästan bråk men sen lugnar det ner sig...
10 min senare
säger hon att alla får gå och det va helt galet! Det såg ut som att det va typ 200 pers som gick på spåret och några hade med sig barnvagn men det va bara att gå, fanns ingen annan lösning.
5 min senare
kommer vi alla fram till stationen där ett annat tåg står still så alla går ner till tvärbanan och vad ser vi då? jo, den går inte. Skitkul tänker jag så jag blir tvungen att köpa en ny biljett eftersom jag hade remsa och det hade gått mer än en timme, helt värdelöst! Då får vi veta att det kommer ersättningsbussar som ersätter pendeltågen. Alla springer dit och trycker in sig i TVÅ ersättningsbussar och när dörrarna stängs hör vi ett PLING... "Vi kan tyvärr inte åka in till stan så det här är ersättningsbussar som bara ersätter tvärbanan"... STORT HELVETES SUCK säger jag bara!
10 min senare
är jag alltså i liljeholmen och går ner till tunnelbanan och nu ser jag även att tvärbanan har börjat gå igen... När jag kommer ner till tunnelbanan står två tunnelbanor där, en till ropsten och en till mörby centrum och när jag sätter vi hör jag ett till PLING... "Det är tyvärr signalfel just nu så röda linjen mot ropsten och mörby centrum kan inte åka"... SHOOT ME NOW! Då springer jag alltså upp till tvärbanan och hoppar på den mot sickla udde. Min plan är ju bara att ta mig till centralen på nåt sätt för därifrån kan jag ju åka till Kista!
17 min senare
hoppar jag av på Gullmarsplan och hoppar på tunnelbanan som går till centralen.
10 min senare
går jag av på centralen och hoppar på tunnelbanan mot Akalla...
20 min senare
är jag i Kista.

Jag hatar SL så mycket för jag tycker att de är helt värdelösa. Visst, det va inte deras fel men vi va i Årstaberg, det är TVÅ stationer ifrån centralen och nästan 90% av alla ska dit så då tycker jag fan att de kan ha NÅT som går dit från Årstaberg! Ersättningsbussar till liljeholmen hjälper ju inte när tunnelbanan därifrån inte går! SL... de är bara dyra, helt värdelösa på vintern och han inte hantera NÅN situation alls!!! Jag är så jäkla förbannad på dem att det känns som att jag kommer sprängas!

Jag kom alltså till jobbet 2 ½ timme för sent! och det va min andra dag på jobbet... kul! Det va iaf lugnt och det som va bra med dagen var att det gick jättebra för mig på jobbet och idag behövde jag ingen hjälp alls! :D Jag fick göra allt själv och det gick hur bra som helst :D

Neee nu ska jag kolla på serier... Vänner blir det nog och sen måste jag sova! Börjar 07.15 igen imorgon;)


Kommentarer
Postat av: carro

asså tina, sånt här händer bara dig! Samma sak med "the tvättmaskin story!" haha munnen bara hänger ju mer man läser :P

hoppas allt är bra med dig annars! kan vi inte skypa imorn kl. 21.30??? :):) <3<3

2010-09-01 @ 23:23:23
Postat av: Tina

jag veeeet! det händer ju bara mig (och typ 100 andra igår haha!) jooo det går nog :) ska försöka vara inne då! <3 <3 <3

2010-09-02 @ 05:20:05
URL: http://sexlovedrugs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0