Cough.

Sitter och hostar för fullt nu. Idag blev det en promenad till vårdcentralen och där fick jag äntligen medicin. Läkaren började känna på min hals, kollade i halsen, kollade i näsan och det kan inte ha varit trevligt eftersom jag är förkyld;) Sedan började han trycka med tummarna under mina ögon och snacka om att det gjorde ont! Han kom iaf fram till att jag har bihåleimflammation (stavas det så?) och problem med luftvägarna... Allt han sa visste jag redan men nu fick jag äntligen medicin mot det så jag begav mig till apoteket för att hämta ut medicinen och sedan raka vägen hem för att krypa ner i sängen igen!

Väl hemma lagade jag lite mat och tog sedan två kapslar (man ska ta två på morgonen och två på kvällen i samband med mat). Sedan börjar jag läsa om medicinen som heter Ery-max och då ser jag att det står:

Biverkningar

En del personer som använder medicinen kan få magbesvär som till exempel illamående, lös avföring och ont i magen. Vissa kan också få hudutslag.

Läs att det står EN DEL! Självklart så sittar jag här nu och mår illa som satan och min mage vrider sig. Det är väl det jag får ta nu men tydligen så ska det bara vara så första dagen, vi får hoppas på det!

Nu ska jag ta och försöka sova men svaren på förra inlägget kommer upp strax!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0