Försäkringskassan...!

Satt precis och läste lite nyheter i olika tidningar och då stannar jag upp vid ordet "försäkringskassan" i DN...
Det här är helt otroligt och jag vet att de flesta som läser detta inte har samma åsikt som jag har men jag skakar nästan av ilska för jag vet exakt hur LITE försäkringskassan hjälper när man behöver dem som mest...
Då står det att 250 hot riktades mot försäkringskassans personal förra året i samband med negativa besked från personalen. Det sägs även att det antagligen kommer att öka i år då det är lite strängare nu...
Man får nu inte vara sjukskriven i mer än ett år från arbetet och det kan man ju förstå men det som är felet är att personalen inte vet hur mycket det påverkar kunderna när de får negativa besked. För personalen är det bara att säga det och inget mer men tänk hur det är för personen som får beskedet av en känslokall person som själv (enligt kunden) inte har några problem...

Idag var jag på akuten och när jag kommer fram till luckan så blir jag bemött av en otrevlig, kall, likgiltig undersköterska. Man känner sig antagligen redan lite illa till mods när man går dit och en kall person lugnar dig verkligen inte! De tjänar ju på att vara glada... varför måste de vara så kalla?! Jag fick inte ens ett leende när jag kom fram och sa hej... förstår inte!

Det finns även en mini-intervju i artikeln i DN med en av personalen på försäkringskassan som säger att hon blivit hotad av en kvinnas sambo som inte skulle få nån sjukpenning längre. Sambon hade hennes mobilnummer och kunde därför få tag i hennes address... "(...)det tog lite tid innan Lena kunde slappna av helt. Första dagarna tittade hon ut extra mycket genom fönstret hemma."... jag vet inte riktigt vad jag ska säga för det är helt förståeligt att INGEN har rätt att hota en annan person men jag undrar faktiskt hur hon bemötte kvinnan när hon gav beskedet angående sjukpenningen...

Vad tycker ni?...

Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0