Så nu kör vi...!

Nu har jag äntligen skapat en egen blogg, helt otroligt!
Jag gästbloggade ett tag (typ 3 gånger haha) men det sket sig ju... skulle göra det varje måndag men jag hade typ aldrig tid på måndagar!

Nu har jag varit hemma i två dagar och gjort... INGENTING! Jag blev sjuk i måndags vilket även var den värsta dagen i mitt liv på länge. Nu ska ni få höra...

En elledning gick sönder i årstaberg så det va tågtrafik heeeela dagen! Jag slutade skolan kl 13.20 så då tog jag tåget hem som gick kvart i två. Vi kom till stuvsta och sen började tåget sakta in... en minut senare står tåget still mellan stuvsta och älvsjö! Sen hör man det man inte vill höra i högtalarna...: "detta tåg kommer inte fortsätta mot stockholm märsta då det är fel i årstaberg så alla måste gå av i älvsjö och ta nästa tåg. Detta tåg åker tillbaka mot södertälje centrum"... Skitkul!!! Nästa tåg kom 15 minuter senare men det åkte bara till stockholm södra!!! blev helt gaaalen!
Det hela slutade med att jag åkte med nästa tåg tillbaka mot södertälje, gick av i flemingsberg och sprang hem till olivia. Tog lite träningskläder, åt en macka och sprang ut igen. Sen sprang jag heeela vägen till hälsovägen för att ta bussen till farsta eftersom jag skulle jobba! kom dit 20 i fyra och bussen skulle komma kvart i men eftersom det va min lyckodag (NOOOOOOT) så kom inte bussen så jag fick ta en annan buss! Vi åkte till huddinge och då händer en grej när jag tror att inget mer kan hända... buss-jäveln gick sönder!!! Vi stod i huddinge i en kvart och sen började bussen ääääntligen rulla...

Det hela slutade med att jag kom 5 min försent till jobbet! men tyvärr slutade inte helvetet här...

Efter jobbet tog jag tunnelbanan in till stan för att undvika årstaberg och när jag kom till t-centralen så ser jag till min fasa att 5 tåg är inställda!!! en och en halv timme senare var jag hemma och då hade jah fått ont i halsen och tydligen hade jag feber också... underbart! :(
Så nu har jag varit sjuk i två dagar men imorgon ska jag till skolan för jag har tråkigt! Vi har bara friluftsdag imorgon så det är lugnt... ;)

Ska äta middag nu men skriver sen igen!

Pusspuss


Kommentarer
Postat av: the one and only carhoe

hahaha så kul att läsa dt där:D fattar att du slet ut dig:P men imorn ska vi mysa på café, mys mys!!<33

2009-02-11 @ 22:12:26
Postat av: Bambi

Haha jaa det ska vi verkligen göra! <3 pusspuss!!!

2009-02-11 @ 22:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0