Duma Key. Svar på en kommentar.

Någon bad mig skriva lite om Duma Key (boken jag läser just nu), vad jag tycker och hur långt jag har kommit så det tänkte jag passa på att göra nu:)

Edgar Freemantle har precis träffat Wireman (på riktigt! innan kom han ju inte fram och satte sig men nu har de suttit och druckit iste och skrattat åt glaset i sanden, bordet och annat). Tänker inte skriva vad jag tycker om boken än, det skriver jag när jag har läst ut den;)

Jag personligen tycker att Stephen King är den bästa författaren som finns. Det finns ingen författare som kan slå honom, ingen! När Stephen King skapar en värld dras man in i den, vare sig man vill eller inte! När jag läser hans böcker kan jag inte lägga ifrån mig dem och jag skulle helst bara vilja förvinna och få läsa ut hela boken i lugn och ro men det går ju inte... har ju plugget o tänka på också vilket suuuuger! Han är den personen jag ser upp till... det skulle vara intressant att få veta hur han kommer på allt!
Jag brukar bara ha tid att läsa på kvällarna, vilket kanske inte är det bästa då jag är sjukt lättskrämd haha! Brukar alltid ligga med boken och titta upp lite då och då för att se om det står någon där;)

Om det är någon som inte vet vilka kända böcker som Stephen King har skrivit så kan ni få se en lista med NÅGRA som även har filmatiseras, inte alla:





Carrie (känd filmatisering finns med Sissy Spacek och John Travolta)
'Salem's Lot (Finns miniserier, "Staden som försvann" på svenska)
The Shining (känd filmatisering av Stanley Kubrick med Jack Nicholson i huvudrollen)
The Green Mile (väldigt känd filmatisering med Tom Hanks och Michael Clarke Duncan)
Cujo (filmatisering finns)
Pet Semetary (filmatisering finns med Dale Midkiff i huvudrollen)
It (känd filmatisering finns!)
Misery (känd filmarisering med James Caan och Kathy Bates i huvudrollerna, "Lida" på svenska)
Dolores Claiborne (filmatisering med Kathy Bates i huvudrollen)
Desperation (filmatisering finns)
Hearts In Atlantis (känd filmatisering med Anthony Hopkins i huduvrollen!)
Dreamcatcher (filmatisering med Morgan Freeman och Jason Lee)
1408 (väldigt känd filmatisering med John Cusack och Morgan Freeman)

Han har även skrivit böcker under pseudonymet Richard Bachman:
Thinner
The Running man
The Bachman Books
The Regulators
Blaze

Min favorit bok än så länge är: Cell ("Signal" på svenska) men Stark ligger också väldigt nära förstaplatsen;)

Jag skulle ge allt för att läsa It men tyvärr så har jag ju Clownfobi! Ska tvinga någon som kan se filmen med mig iaf... Någon frivillig? :)



Kommentarer
Postat av: Carro

svar: haha jaha fyfan, stackars!! låter inte kul alls... ja vi har riktigt många inlämningar nu faktiskt tyvärr som ska in innan jul, skitjobbigt :/ men det är bara att kämpa, snart är ju lovet här! :D pusss

2009-12-03 @ 18:31:19
URL: http://carolinebergquist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för svaret! Jaha, trodde du kommit en bit! Stark början av boken eller hur? Griper tag i en direkt skulle jag vilja säga! Skriv gärna lite mer när du kommit längre! :)

2009-12-03 @ 23:06:40
Postat av: Tina

No problem;) nej har inte kommit så långt men det rullar på:P ja! det brukar oftast ta några sidor innan jag är helt inne i boken men jag kan säga att jag va hooked from the first page:P haha! i will:D

2009-12-04 @ 07:39:18
URL: http://sexlovedrugs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0