Helt otroligt!

Nu har jag suttit och läst metro igen och som vanligt blir jag så chockad! Liten artikel på första sidan: "Unga pojkar som dödar - ger sig på flickor i sin egen ålder"

Sedan öppnar man tidningen på sida 8 och läser artikeln där det står att "inom loppet av två månader har morden på de tre tonårsflickorna sprängt den svenska kriminalstatistiken". Vad är det som händer?!

Det står även att svartsjuka kan ligga bakom ett av morden... hur kan man låta sin ilska eller svartsjuka gå så långt?! I ett av fallen var det ett par som hade dödat flickan då killen hade strulat med henne... !!! Så killen strular med en tjej på en fest och sedan när hans flickvänn konfronterar honom så hjälper han henne att döda tjejen! hur tänker man då?! och det jag inte förstår är hur MORD ens kan ploppa upp i huvudet på en 16- eller 17-åring!!! Det har stått något om sådanna mord nästan varje dag nu och jag blir så ledsen och chockad över artiklarna för det kan ju hända vem som helst... hur ofta har man inte gått hem från en fest och kanske pratat med någon kompis i mobilen för att det känns lite bättre...
Jag har gått hem från tåget några gånger själv och den enda tanken jag har haft i huvudet har varit att ta mig hem så snabbt som möjligt. Lite vinglande och ganska lättklädd har man skyndat sig hem mitt i natten och inte riktigt tänkt på vad som kan hända... inte bara för att man tror det, utan för att det händer för många tjejer runt om i landet...

Jag är rädd...

Pusspuss

Kommentarer
Postat av: amanda

Sv; Usch det är hemskt !

2009-08-11 @ 17:43:28
URL: http://alornothing.blogg.se/
Postat av: Isabel / Svar

Det är luuuugnt



On topic: Ja jag tycker att det där är hemskt. Håller ungarna i sverige på att bli sjuka i huvudet?

2009-08-11 @ 19:04:34
URL: http://isabelcaleros.blogg.se/
Postat av: FrIdA

så lite så :)

2009-08-11 @ 19:49:25
URL: http://ffridaoo.blogg.se/
Postat av: NATASCHA

soon =)

2009-08-12 @ 00:31:51
URL: http://nataschalindmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0